Gratis elektronische bibliotheek

De profetieen - Nostradamus

Je vindt hier De profetieen pdf boek

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: januari 2014
DIMENSIE: 4,16
ISBN: 9789025301132
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Nostradamus

Omschrijving:

Het bewind van Hitler, de wereldoorlogen, terrorisme: velen menen dat Nostradamus de belangrijkste gebeurtenissen van de wereldgeschiedenis vele eeuwen tevoren in De profetieën voorspelde. Nog steeds is zijn bekendste werk, een verzameling van honderden cryptische verzen, met raadsels omgeven. Sinds de publicatie van dit enigmatische werk in 1555 is de verwondering erover nooit geluwd. Nog steeds verschijnen er talrijke boeken waarin onderzoekers de voorspellingen van Nostradamus proberen te interpreteren. Wat is nu precies het geheim van De profetieën? En hoe moeten we zijn gedichten duiden? Hans van Cuijlenborg vertaalde niet alleen alle kwatrijnen van Nostradamus, hij voorzag ook ieder gedicht van helder commentaar waarin verschillende interpretaties voor het voetlicht worden gebracht.

...nog niet … De stad bekeerde zich en God gaf ongeveer 120 jaar uitstel ... bol.com | De profetieen, Nostradamus | 9789025301125 | Boeken ... . De deur van genadig uitstel staat tot vlak voor het oordeel op een kier open in de hoop op bekering. 2. Bij de vervulling van bijvoorbeeld profetische beloften spelen gehoorzaamheid en geloof van ons mensen ook een rol. Gods Woord komt altijd uit. God komt tot zijn doel. Altijd. Voorzeggen is niet de fundamentele gedachte van de grondwoorden in de oorspronkelijke talen (Hebr.: na·vaʼʹ; Gr.: pro·fe·teuʹo); niettemin vormt het een in het oo ... Uitgekomen profetieën: Reden 5 waarom u de Bijbel kunt ... ... .: na·vaʼʹ; Gr.: pro·fe·teuʹo); niettemin vormt het een in het oog springend kenmerk van bijbelse profetieën.. — Zie PROFEET.. Zo kunnen ook delen van de bijbel als Jezus' Bergrede en zijn openlijke veroordeling van de schriftgeleerden en Farizeeën terecht als profetieën aangeduid ... De profetieen Kindle-editie Nostradamus (auteur), Hans van Cuijlenborg (Vertaler) Indeling: Kindle-editie. Alle 2 indelingen en edities bekijken Andere indelingen en edities verbergen. Amazon-prijs Nieuw vanaf Tweedehands vanaf Kindle-editie "Probeer het later opnieuw" € 9,49 — — Op deze site proberen we de verschillende uitingsvormen van profetie samen te brengen en met elkaar te verbinden. Hiermee hopen we bij te dragen aan de eenheid onder christenen. Zoals die door Jezus gebeden wordt in Johannes 17:21-23. 21 Laat hen allen één zijn, Vader. David Wilkerson was een Evangelische predikant. Hij was dus niet katholiek, maar hij was een krachtig prediker die niet aarzelde om over de duivel, de zonde, Gods straffen en de eindtijd te prediken. In 1973 kreeg hij van God een visioen over de eindtijd. Hij zag de immense vervolging die de met de H. Geest… De inhoud en vorm van het derde deel (hoofdstuk 6-7) lijken erg op die van het eerste. Het verschil is dat in het derde deel een heel volk aangesproken wordt. Bij het boek Micha is het nog goed om te weten dat er een paar passages zijn die erg lijken op stukken in andere bijbelboeken. De Heer is getrouw; zolang we een zoekend hart in ons dragen, pro-actief nasporing doen naar het verschijnen van de Heer en het werk van de Heer in de laatste dagen, zolang we ernstig naar de stem van de Heer luisteren en erop toezien of deze weg enige uitdrukking van de waarheid bevat en of deze weg ons al of niet kan voorzien van leven, zal de Heer ons zeker de weg wijzen om Zijn tweede ... Profetie is de stem van God, die weerklinkt doorheen een mens. De Bijbel is ontstaan door de gave van profetie: God die met Zijn Heilige Geest gewone mensen inspireerde, om een instrument van Zijn stem te worden. Sommige christenen denken dat God niet meer persoonlijk tot ons spreekt, sinds het ontstaan van de Bijbel.Niets kan meer tegen de waarheid indruisen. Vervulde profetieën in de Bijbel Eén van de wonderlijke dingen in de bijbel zijn de vervulde profetieën. Iets zeggen over de toekomst kunnen we allemaal maar het ook daadwerkelijk laten gebeuren is iets heel anders. Deuteronomium 18: 21- 22 (HSV) Wanneer u dan in uw hart zegt: Hoe kunnen wij… De Joodse historicus Flavius Josephus schrijft uitvoerig over de Joodse opstand tegen de Romeinen, die uiteindelijk uitmondde in de inname van Jeruzalem en de vernietiging van de tempel. In de vroegchristelijke Brief van Barnabas wordt ook over de verwoesting gesproken (hoofdstuk 16), alsook in de joods-christelijk-hellenistische Sibillijnse Orakels. De meeste wetenschappers erkennen, dat "Duitsland één van de grootste culturele centra van Europa is en dat Duitse prestaties in architectuur, muziek, literatuur en filosofie tot de historische monumenten van de beschaving horen". (The New Germans, Radice, p. xvi) De grote componisten - Bach, ......