Gratis elektronische bibliotheek

Zoals gesproken is door de profeet Jeremia... - Hans van de Lagemaat

Het beste Zoals gesproken is door de profeet Jeremia... Het PDF bestand is hier te vinden

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: maart 2020
DIMENSIE: 8,34
ISBN: 9789463981651
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Hans van de Lagemaat

Omschrijving:

"Toen is vervuld wat gesproken is door de profeet Jeremia…'. Deze woorden in Mattheüs 27:9-10 zijn al eeuwenlang aanleiding geweest tot discussie. Klopt het wel wat Mattheüs hier schrijft? De tekst die hij aanhaalt komt toch uit Zacharia 11 en is toch in Jeremia niet te vinden? Heeft Mattheüs een fout gemaakt? Of is de tekst "vervalst' in de loop van de tijd? De Schriftkritiek gebruikt het maar al te graag om de waarheid van de Bijbel te ondermijnen.Maar wat schittert hier de trouw van de God van Israël en de vastheid van Zijn Woord! Mattheüs heeft geen fout gemaakt. Hij zag dat de akker die gekocht werd alles te maken had met wat er in Jeremia 32 gebeurt. De beloftes die de Heere God daar doet, staan in het teken van het Nieuwe Verbond. Dat Verbond is bevestigd in het bloed van de Heere Jezus Christus (Mat. 26:28). En zelfs het geld dat Judas voor het verraad van zijn Meester kreeg, werkt mee aan de uitwerking daarvan. Dat Nieuwe Verbond zal vervuld worden in de Openbaring van Jezus Christus. Over Hem en Zijn trouw gaat dit boek.De schrijver staat op het standpunt dat de Schrift zichzelf verklaart. Daarom zijn de enige literatuurverwijzingen naar de Bijbel Zelf.

...re door de mond van de profeet Jeremia gesproken heeft (Jer ... Zoals gesproken is door de profeet Jeremia... - Hans Van ... ... . 36). Omdat Jeremia de toegang tot de tempel was ontzegd, wordt Baruch gezonden om deze woorden bekend te maken. Er volgt een tragische scene. Jeremia stierf in Egypte rond 570 v.Chr. Volgens een traditie werd hij doodgestenigd door zijn landgenoten die uitgeput waren door Jeremia's voortdurende vermaningen. Boodschap. Er is geen herkenbare priesterlijke signatuur aan de boodschap van Jeremia, in tegenstelling tot die van de profeet Ezechiël. Matt 27: "6 De overpriesters namen de zilverlingen en zei ... Jeremia (profeet) - Wikipedia ... . Matt 27: "6 De overpriesters namen de zilverlingen en zeiden: Wij mogen die niet in de offerkist doen, want het is bloedgeld. 7 En zij namen het besluit daarvoor het land van de pottenbakker te kopen als begraafplaats voor de vreemdelingen. 8 Daarom heet dat land Bloedakker, tot heden toe. 9 Toen werd vervuld hetgeen gesproken is door de profeet Jeremia, toen hij zeide: En zij namen de ... Geachte vraagsteller, Bedankt voor uw vraag. Het probleem wat u voorlegt is erg bekend; velen hebben zich er over gebogen. Ik citeer de tekst even in zijn geheel: "Toen is vervuld geworden hetgeen gesproken is door de profeet Jeremia, zeg zeggende: En zij hebben de dertig zilveren penningen genomen, de waarde des Gewaardeerden van de kinderen Israëls, Denwelken zij gewaardeerd hebben. De consensus is echter, zoals verwoord door de toonaangevende islamgeleerde Dr. Jamal Badawi, dat er geen vrouwelijke profeten zijn. Naast de profeten uit de Bijbel zijn er ook enkele Arabische profeten die alleen binnen de islam bekend zijn, zoals Hud en Salih. Sommige profeten zijn eveneens boodschapper. 54 aanbiedingen in juni -Bekijk alles met jeremia! Koop en Verkoop Boeken op Marktplaats. Romans, Thrillers, Studieboeken en meer kopen en verkopen tegen een aantrekkelijke prijs! Ga ervoor. Het begint op Marktplaats De Heer Jezus noemt hem 'de profeet Daniël': Mt 24:15 Wanneer u dan de gruwel van de verwoesting, waarvan gesproken is door de profeet Daniel, zult zien staan in de heilige plaats, -laat hij die het leest, erop letten! -laten dan zij die in Judea zijn, (TELOS) 18 1 De HEER richtte zich tot Jeremia: 2 'Ga naar de werkplaats van een pottenbakker, daar zal ik laten horen wat ik je te zeggen heb.' 3 Ik ging naar een werkplaats, waar een pottenbakker juist op zijn draaischijf aan het werk was. 4 Als de pot die hij maakte mislukte, begon hij opnieuw en vormde hij de klei tot een andere pot, precies zoals hij zich die had voorgesteld. 5 De HEER zei: 6 ... Zoals gesproken is door de profeet Jeremia... Voordelen van bookspot dé online boekwinkel boeken op werkdagen voor 23.00 Uur besteld, morgen in huis wordt vi...