Gratis elektronische bibliotheek

Man Van God - Don M. Aycock

Don M. Aycock Een boek dat u bij ons kunt lezen en downloaden

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: april 2010
DIMENSIE: 11,62
ISBN: 9789085201441
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Don M. Aycock

Omschrijving:

Man van God is een dagboek voor mannen van alle leeftijden. Het dagboek is opgebouwd uit 52 weken. Elke week bespreekt een nieuw (sub)thema uit het dagelijks leven van een man, zoals:- relaties (met God, gezin, vrienden)- de kerk (leiderschap, zending, gebed)- werk (arbeidsethos, omgang met collega's)- samenleving (buren, vrijwilligerswerk)- tijd (prioriteiten, vrije tijd)- financiën (investeringen, spaargeld)- emoties (boosheid, eenzaamheid, blijdschap)- problemen (zelfgerichtheid, slechte invloed van anderen)- lichaam (fysieke gezondheid, seksualiteit)De dagstukjes bestaan steeds uit een bijbeltekst, een persoonlijke en praktische toepassing en een gebed. Elke week is geschreven door een andere auteur. De 52 auteurs komen uit verschillende vakgebieden. Ze zijn voorganger, professor, deskundige of schrijver, of hebben op een bepaald gebied veel levenservaring. Ze hebben verschillende kerkelijke achtergronden, maar hebben één ding gemeen: ze willen een 'man van God' zijn.

...rkoren werktuig (Hand.9:15). Dat heeft iets kostbaars, van God uit gezien ... Elia, de man Gods - Deel 1 - AMEN ... . God zegt van David: Ik heb David gevonden, een man naar Mijn hart, die al Mijn bevelen zal volbrengen. (Hand.13:22) Dat heeft iets intiems, van God uit gezien. Want God ziet het hart aan! Wanneer de Bijbelse rol van een echtgenoot niet wordt vervuld door een sterke man van God, riskeert het gezin de moeilijkheden die veroorzaakt worden door zonde en geestelijke verwording. Satan wenst de vernietiging van het gezin, maar door Christus en een go ... Abram, 'de vader van allen die geloof hebben' | Echt geloof ... . Satan wenst de vernietiging van het gezin, maar door Christus en een goed begrip van de Bijbelse rollen, is het gezin een sterke en veilige plek om geestelijk te groeien. Hij kreeg een boodschap van Jehovah God! De Bijbel geeft hier niet veel details over maar zegt wel dat „de God der heerlijkheid" aan deze getrouwe man verscheen. (Lees Handelingen 7:2, 3.) Abram kreeg, misschien via een engel die Jehovah vertegenwoordigde, een glimp te zien van de overweldigende heerlijkheid van de Soeverein van het universum. De uitgever van het boek legt uit dat de donkere vrouw niet God zelf was, maar God die zichzelf door iemand heen laat zien. "Dit kan een zwarte vrouw, een Aziatische vrouw, een Joodse man zijn." De bedoeling van de schrijver was om te laten zien dat een man niet beter is in het openbaren van wie God is dan een vrouw. Eros (god van de liefde, zoon van Aphrodite soms aangegeven als minnaar van Aphrodite) Hades (zoon van Kronos, broer van Poseidon en Zeus, hoorn des overvloeds, rijkdom en god van de onderwereld) Hebe (schenkster van de goden, later vrouw van Herakles, jeugd) Hephaistos (zoon van Hera en Zeus, smeedwerk, vuur en ambachten) Mannen van Gods Woord is de titel van een bundel waarin kenners van de ... Eindhovens 'stadsprediker' Arnol Kox is ziek en hoopt op een wonder van God. EINDHOVEN - Arnol Kox - 'stadsprediker', 'schreeuwjezus', bekend Eindhovenaar - is doodziek. ... Gerrie kijkt er niet van op, ze kent de teksten van haar man al een tijdje. MAN EN VROUW IN BIJBELS PERSPECTIEF. Discriminatie? In een vorig artikel (oktober 2009) heb ik een analyse gegeven van de moderne gelijkheidsideologie, omdat ze doordringt in christelijke en ook orthodoxe kringen. Zo vinden we bijv. in het boek van Ed Silvoso: Vrouwen, Gods geheime wapen, een vreemde mengeling van modern gelijkheidsdenken en de bijbelse visie. De dramaserie Van God Los vertelt verhalen over criminaliteit binnen de leefwereld van jonge mensen, ... In koelen bloede schieten de rustige scholier Stan en de kleine crimineel Maikel een man dood. De lokale maffia is onder de indruk en vraagt hen nog enkele klusjes op te knappen ... 29-12-2010. BNN. Een man toont zijn god (of voorouder) van aardewerk die spreekt, Bauchi, Nigeria, 1970-1973. Diagram met de namen van God uit de Oedipus Aegyptiacus, zeventiende eeuw. Adonai. God als architect, Weense Bible Moralisée, dertiende eeuw. Godsbeeld, foto genomen tijdens Tibetexpeditie in 1938. Mannen gaan gemakkelijk in de cultuur op, in plaats van strijd te leveren om als mannen van God gehoorzaam te zijn. Mannen laten hun ogen en gedachten gemakkelijk afdwalen naar begeerten en fantasieën. En veel mannen willen zich niet sterk maken voor integriteit op de werkplek, omdat alle anderen daar met speels gemak de onethische weg bewandelen. Het gaat erom dat God zich kan openbaren door iemand anders heen. Dat kan een zwarte vrouw zijn,...