Gratis elektronische bibliotheek

Christelijk geloof - Herman Takken

Christelijk geloof U kunt het boek na gratis registratie downloaden in pdf epub formaat

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI TXT FB2
DATUM: oktober 2015
DIMENSIE: 10,91
ISBN: 9789058818430
TAAL: Nederlands
SCHRIJVER: Herman Takken

Omschrijving:

Veel kerken krijgen te maken met mensen uit hetMidden-Oosten en Noord-Afrika. Velen, in hetbijzonder vluchtelingen, hebben vragen over hetchristelijke geloof. Dit boek is speciaal geschreven voormoslims die daar meer van willen weten. Het kan gegevenworden aan hen die ervoor openstaan om meer teontdekken van de Bijbel en wat christenen geloven. Het isook geschikt om te gebruiken ter voorbereiding op dedoop. De dopeling en een eventuele begeleider krijgendaartoe veel stof tot gesprek aangereikt. Leidraad inde uitleg zijn de twaalf artikelen, het oude documentvan de kerken dat ook bekend is als de ApostolischeGeloofsbelijdenis. Zes van deze artikelen gaan over JezusChristus. Voor christenen is Hij meer dan een profeet.Daarom wordt er ook antwoord gegeven op vragen als:Jezus Christus, wie is Hij? Wat betekenen zijn namen? Watbedoelen christenen met Zoon van God? Jezus is Redder,maar waarvan redt Hij? Wat is de betekenis van doop enavondmaal? Niet alleen de geloofsleer wordt behandeld,ook het praktische christelijke leven komt aan de orde.

... zelfs na je dood. Je bent niet alleen: God kwam zelf naar deze wereld ... Christendom - Wikikids ... . Hij werd mens: Jezus. Jezus laat zien wie God is. Volgens het christelijk geloof is Jezus geboren in Bethlehem (wat men viert met Kerst). Jezus heeft aan het eind van Zijn leven afgerekend met de zonde en straf, door de doodstraf te ondergaan, de kruisiging, die de mens eigenlijk had verdiend. Vervolgens heeft hij, volgens het christendom, de dood overwonnen. Het christelijk geloof is één van de drie grote monotheïstische r ... Welkom - Cursus Christelijk Geloof Ouderkerk aan den IJssel ... . Het christelijk geloof is één van de drie grote monotheïstische religies op de wereld. En vooral in Europa en Nederland nog altijd de meest bekende religie. Maar niet iedereen weet ook waar het christendom op gebaseerd is. Waar draait het nu precies om in dit geloof? We kijken naar een Bijbelvers dat het kort en duidelijk samenvat. Praktisch ... Het christelijk geloof laat zien dat God ons een krachtige verlossing aanbiedt, die elk mens kan ontvangen, als we het willen. In het christelijk geloof biedt God ons verlossing aan. Generatie op generatie heeft gehoopt op het beste. We hebben oorlogen gevoerd die een eind aan alle oorlogen zouden maken. Christelijk geloof; aartsengel. Artikel . basis; De aartsengelen zijn in de Bijbel een bijzondere en belangrijke groep engelen. Na de Babylonische ballingschap kwam binnen het Jodendom de g...